dimecres, 1 de novembre del 2017

Xavi Geis. Decàleg per fer les visites als centres.

Xavi Geis, director de l´escola Rellinars, va plantejar 10 qüestions a tenir en compte per quan ens facem les visites entre iguals. 



  1. Ens hem fet preguntes abans? Hi anem només a fer turisme pedagògic?. O ens hem informat abans?, hem llegit el projecte educatiu? ens hem plantejat preguntes? Ens hem demanat què volem veure?. Podem aportar o posar coses en valor o som aquells visitants que només anem a rebre? 
  2. Qui ens explica i qui ens guia durant les observacions? Només una persona? Només adults? Hi ha persones q no són al centre? (mare, pare, veí...) Quines oportunitats tenen els alumnes d'explicar-vos allò que fan? Expliquen o reciten quelcom memoritzat?
  3. Què té a veure l´escola amb el benestar de les persones? Té en compte cada persona i el seu reconeixement? Com s´acompanyen els mestres nous? Qui acompanya el mestre que porta temps a l´escola?
  4. Quan ens reben tenen un protocol tancat o totalment obert? 
  5. Què us diuen les parets de l´escola? Quin nivell de soroll? Les portes estan obertes, tancades? per què?
  6. L´escola q visitem com fa visibles els aprenentatges? Qui i com programa a l´escola? De quina manera feim visible aquesta planificació?
  7. Es poden veure signes d´avaluació? Quina avaluació? Què tenen els alumnes q ens ajudi a veure on són i com evolucionen? Tenen tots la mateixa feina o no? Què feim perquè cada nen tengui un espai per anotar i reflexionar sobre allò que aprèn?. A l´escola qui fa els informes? Són propietat dels mestres? Els nens i les nenes es poden autoavaluar a ells mateixos? Poden explicar als seus pares amb un informe en quin moment estan i com es senten? 
  8. L´escola què fa per comunicar allò que fa? La web de l´escola té un espai per comunicar allò que passa?
  9. Com es visualitza la diversitat al centre? els alumnes NESE tb tenen oportunitat d'explicar-se? Com expliquen els alumnes allò que passa? Les activitats es fan pq hi ha hagut una demanda en contingut no una demanda en consum. 
  10. Com deixa l´escola que entri el món dins i què fa per deixar sortir l´escola a fora?. Allò que entra és enllaunat o té sentit? És un entorn artifical o escolar? Com treballar l´escola mútuament amb altres en xarxa per enriquir-se mútuament? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada